.
Promosi
.

Gaza Akan Ubah Knesset Israel Jadi Lapangan Tahrir

Salah seorang pemimpin Hamas Mahmud Zahar mengatakan kepada khalayakdi Sudan pada hari Isnin lalu bahawa rakyat Gaza akan menang atas pendudukan Israel dan rakyat Palestin akan "menaikkan bendera Islam" di atas kota Jerusalem.

Berbicara pada konferensi kelapan International Institute for Jerusalem yang didanai Iran, Zahar mengatakan partinya tidak akan berhenti sampai bendera satu Allah berkibar di seluruh tanah Islam yang diduduki dan ketidakadilan disingkirkan, kata sebuah laman yang berafiliasi dengan Hamas.

"Pembebasan Jerusalem lebih dekat daripada yang kita bayangkan. Mereka menggunakan semua upaya untuk mengepung kita; makanan, pendidikan ... tapi kita telah menghancurkan pengepungan mereka sebagai berkat dari Allah," lanjutnya.

Perlawanan akan menang, lanjutnya, mengatakan rakyat Palestin akan segera kembali memasuki Masjid Al-Aqsha di Jerusalem dan mengubah Knesset menjadi medan Tahrir berikutnya.

Zahar berbicara sehari setelah pemimpin Hamas di pengasingan Khalid Misy'al berpidato dalam konferensi tersebut, di mana dia memuji perubahan iklim politik di Mesir, yang katanya telah memberikan rakyat Palestin kehidupan mereka kembali.

"Hari ini kita menyaksikan Kaherah kembali ke keadan alami, setelah menghilang dari negara itu untuk waktu yang lama," kata pemimpin Palestina dalam pidato siaran langsung di televisyen pemerintah Sudan. (fq/mna)

Sumber : (fq/mna)

0 ulasan:

Design by FARISZ@AZ.Com