.
Promosi
.

Hormati Banner Blogger Lain

Bismillahirrahmaanirrahiim,
Bila baca tajuk catatan kali ini saja mungkin bloggers faham maksud sebenar catatan kali ini.

Banner sesebuah blog adalah menciri sesebuah blog itu sendiri. Seni tulisan atau motto dalam banner amat penting dalam banner dan ia juga mencirikan blog bagi seseorang blogger itu. Malah banner merupakan jenama sesebuah blog itu,

Bukan mudah untuk memikirkan motto untuk diletakkan di banner malah bukan mudah juga untuk mencipta banner yang menjadi asas kekal di sesebuah blog.

Hormati Banner Blogger Lain

Setiap blogger perlu menghormati blogger lain , ia bukanlah kerana ingin menjaga hati blogger lain supaya kekal berjaya dalam dunia blogger tetapi ianya asas fitrah setiap manusia bahawa setiap manusia perlu menghormati manusia lain bak pepatah lama "Hormati orang lain seandai mahu dihormati".


JANGAN curi Banner Blogger Lain

Sebagai seorang blogger saya akan mempunyai masa diperuntukkan untuk sesi ziarah menziarah ke blogger lain,entah kali ke berapa saya terperasan salahlaku beberapa blogger menggunakan banner blogger lain untuk promosi blog mereka.Ianya sering berlaku di blog-blog yang menawarkan iklan free selama 5 jam, sistem iklan tersebut adalah meletakkan url banner dan url blog.Maka pencuri akan meletakkan url blognya dan url banner orang lain sebagai promosi blog.

Bukan kali pertama ianya berlaku.Sebelum ini saya pernah melihat ianya berlaku.Blogger lain menggunakan banner blogger lain untuk promosi blog mereka,namun kali ini banner FARISZ@AZ.Com pula di curi untuk promosi blog.

Pesanan dari saya , sila hentikan perbuatan mencuri banner blogger lain semasa promosi blog kerana banner blogger adalah jenama sesebuah blogger itu sendiri dan perbuatan mempromosi blog menggunakan banner blogger lain akan mencemarkan dan mengelirukan blogger lain. Kemungkinan besar jika banner blogger dicuri blogger lain akan menyebabkan pemilik banner bertindak dengan menyaman pencuri banner tersebur.

Sekadar soalan buat blogger,
Apa perasaan anda bila banner anda di curi?
Apa perasaan anda jika header anda di curi?

Wallahua'lam.

3 ulasan:

Unknown said...

errr...baru tau de kes kecurian banner ni...

tp zmn skrg blog dh makin popular...ramai nak naik cepat,pakai cara tak elok...teruk betul...

Nur Ardilla Najwa said...

huhu...mesti la marah...=) tapi sabar-sabar..

btw...sy tak pernah la lagi jumpa blogger yg header sama mcm sy...huhu

PinKy MoMMa said...

ooo ada juga curi banner eh..alahaii..

salam kenal ;)

Design by FARISZ@AZ.Com